Information 2023

Avgång och ankomst

Stadsgårdsterminalen öppnar ombordstigningen kl 16.30 och kl 17.30 lämnar vi hamn med Birka Gotland för att i lugn takt åka till Mariehamn på Åland. Båten lägger till en timma under natten vilket betyder att det inte är någon avstigning. När båten är i rörelse igen kör vi långsamt tillbaka genom Stockholms skärgård för att kunna njuta av utsikten tills vi är tillbaka i hamn kl 14.30.

Vanliga frågor och svar kring kryssningens innehåll

Hur bokar jag in mig på privata sittningar?

All bokning av privata sittningar och liknande tjänster görs på plats i mässan hos respektive medium. Söndagens tider finns tillgängliga för bokning när mässan öppnar på söndagen och måndagens tider blir tillgängliga för bokning så fort mässan öppnar på måndag morgon. Det går inte att förboka några tider.

När släpper ni programmet?

Programmet släpps digitalt på vår hemsida några veckor innan avfärd. Anledningen till att vi inte går ut med programmet tidigare är för att saker bokas om och flyttas flera gånger innan vi blir färdiga. Det är ett fullspäckat schema som kräver mycket planering. Innan dess går det att läsa om vad varje föreläsare/profil kommer att föreläsa om men inte när. Här hittar du information om förläsarna.

Vanliga frågor och svar om din bokning

Vi hänvisar alla frågor och funderingar som rör din bokning, hytter, betalning eller bussresor till Viking Lines kundservice 08-452 40 00

Kan jag boka min biljett men avvakta med betalning?

Din bokningen är bindande och skall vara betald senast två veckor från bokningstillfället.

Är min bokning personligt bindande eller kan den överlåtas till någon annan?

Betald resa anses vara bindande men det går bra att ändra namn på passageraren i din befintliga bokning utan extra kostnad, kontakta då Viking Line.

Vad gäller om jag bokat min biljett men inte vill åka?

Ordinarie avbokningsvillkor gäller fram tills dessa att andra direktiv ges, vänligen kontakta Viking Line 08-452 20 00 vid övriga frågor kring bokningsvillkoren för din resa.

Jag får inte fram samma pris som i er annons?

Prisexemplet i annonsen gäller per person för 4 personer i en Inside Four-hytt. Om du vill uppgradera din hytt, lägga till bilparkering ombord eller bussresa så förändras ditt pris.

Det står att middag och brunch ingår i resan men på min biljett står det att Viking Line har tagit betalt för det?

Det stämmer att middags- och brunchbuffé ingår för alla resenärer på Näras kryssning. På Viking Lines bokningssida och i din bokningsbekräftelse redovisas dock detta som separata kostnader. I vårt prisexempel är dessa kostnader inräknade i priset. Det enda som kan förändra ditt pris är val av hytt och andra tillägg.

Bra att veta inför resan

  • Vi mailar ut programmet ca en till två veckor före resan till dig som har bokat kryssningen. Det kommer även delas ut ombord.
  • Ta med kontanter om du vill köpa någonting i mässan. Alla utställare har inte kortläsare och ibland krånglar swish ute till havs eftersom täckningen vid vissa tillfällen är begränsad.
  • Tänk på att vara i tid till föreläsningarna och att du endast kan besöka varje föreläsning en gång!
  • Du kan inte förhandsboka en plats till föreläsningarna/seanser.
  • Regeln ”först till kvarn” gäller alla programpunkter.
  • Mässutställningen hittar du vid konferensområdet.
  • Du bokar privata sittningar i mässutställningen.
  • Observera att det är svensk tid som gäller för vårt program. När vi åker in på finskt vatten kan ens mobiltelefon ändra till finsk tid automatiskt. Se till att stänga av detta i inställningar.
  • Besök gärna Näras monter vid mässutställningen.
  • Om du har frågor ombord hjälper vi dig gärna i Näras monter.
  • Vi har 18 årsgräns på storseanserna.
Frågor om kryssningens innehåll, mässan, program, föreläsare eller liknande:

Mejla ansvarig projektledare sophia.klintman.swardh@egmont.se eller ring 076 537 76 49 (endast vardagar kl 9-17)